Land van Dijk

Gisterenavond moest ik even naar Land van Dijk, de buurt waar stevige rukwinden een aantal daken hebben beschadigd. Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. Dat het om een arme buurt ging dat wist ik wel, maar blijkbaar was ik er niet op voorbereid. Het eerste wat ik hoorde toen ik uit de taxi stapte was ‘ik ga die man zijn tas stelen’ (maar dan in het Surinaams). Gelukkig waren er een paar vriendelijke Surinaamse moeders die mij wel verwelkomden en me verzochten niet op die man te letten. Al snel mocht ik een kijkje gaan nemen op het terrein van de bewoners en foto’s maken. Ik ben in Suriname nooit echt zodanig geconfronteerd geweest met armoede. Vandaag werd ik eventjes mooi met de neus op de feiten gedrukt.

Land van Dijk (1)

Land van Dijk (2)

Land van Dijk (3)

Land van Dijk (4)

Land van Dijk (5)

Land van Dijk (6)

Land van Dijk (7)

Land van Dijk (8)

Land van Dijk (9)

Land van Dijk (10)

Land van Dijk (11)

Land van Dijk (12)

5 gedachtes over “Land van Dijk

  1. Chris zegt:

    Mooie foto’s!! Maar ook schrijnend.
    Je verstaat dus al een aardig woordje Surinaams?

  2. Arno Briers zegt:

    Haha wanneer ze zeggen dat ze mijn tas gaan stelen, versta ik het ja! Zelf spreken doe ik eigenlijk zelden, maar ik kan meestal wel volgen wat er gezegd wordt.

  3. Pieter zegt:

    Mooi gedaan Arno !
    Juist onder de reportage staan de ads van Google ;
    check de eerste … Wringt toch een beetje

  4. Arno Briers zegt:

    Hey Pieter, thanks voor je comment. Ik zie wel niet goed waar die ads staan. Ik dacht dat wordpress helemaal geen ads had.

Geef een reactie

