Louis Brailleschool gaat zwemmen

Afgelopen week heb ik vooral gewerkt aan een fotoreportage van de Louis Brailleschool, de enige blindenschool in Suriname. Ik spendeerde een halve dag in de klaslokalen en liep met de kinderen mee tijdens de Internationale Dag van de Witte Stok. Als kers op de taart mocht ik vrijdag mee naar het zwembad, waar de kinderen (slechtzienden en blinden) zich in het water waagden. Mijn reeks is nog niet klaar, maar om mijn blog niet te laten verloederen, gooi ik graag deze foto online.

Voor diegenen die het zich misschien afvragen: die kinderen kunnen verdomd goed zwemmen!

Oase

3 gedachtes over “Louis Brailleschool gaat zwemmen

  1. Ik kijk al uit naar de rest van de reeks, want deze foto is alvast prachtig!

    Maar wat ik mij nu toch afvraag: hoe leren die kinderen zwemmen? Hoe krijgen ze die arm- en beentechnieken aangeleerd?

  2. Arno Briers zegt:

    Hi Kathleen,

    niet alle kinderen zijn blind, het merendeel is eigenlijk slechtziend. Wat ik gemerkt heb tijdens die zwemles is dat de zwemleraar die kinderen in het ondiep water allerlei oefeningen laat doen zoals watertrappelen enz… Ook zag ik ze mooi langs de kant van het bad zwemmen onder begeleiding van de zwemleraar. Op die manier leren ze het wel geloof ik.

    Arno

Geef een reactie

