een symbool van verdraagzaamheid

De synagoge die broederlijk naast de moskee staat in Paramaribo is een van die symbolen waar men graag mee uitpakt naar de buitenwereld. Alida Neslo vertelde me afgelopen zondag dat vlak na 9/11 CNN in Paramaribo was om de twee gebedshuizen te filmen. CNN vroeg toen aan iemand van de moskee of ze nu geen last hadden van die synagoge. “Ja” ,zei die man, “ze parkeren altijd hun wagens voor onze deur.” Vandaag ben mocht ik even een kijkje nemen in die moskee en de man die me binnenliet zei het ook: “ik weet niet wat ze daar in Europa allemaal doen hoor, maar hier is het de normaalste zaak van de wereld.” De hoofdredacteur van de West zei me ook ooit eens dat in Suriname niet zozeer op basis van geloof gediscrimineerd wordt, maar wel op basis van etniciteit.

moskee-synagoge

moskee

moskee1

Een gedachte over “een symbool van verdraagzaamheid

Geef een reactie

